UWAGA: Kabat tłumaczy nowy silnik gry

Kabat przesłał do naszej redakcji artykuł, w którym tłumaczy jak wygląda „minimalna korekta” w silniku gry.

Nowy silnik biegowy wszedł w życie i po niespodziewanej początkowej ciszy i braku komentarzy, w końcu rozpętało się piekło.Może zatem pora na kilka faktów i trochę liczb

Od samego początku gry założeniem było, by nie istniała strategia wygrywająca(czyli odpowiednik przez wielu słusznie krytykowanego TS z SPS). Taka też idea nam przyświecała przy opracowywaniu silnika SH, w którym pewne założenia pozostały stałe, inne musiały mocno się zmienić. Skille maksymalne spadły ze 100 do 15, ale pojawiły się dodatki skillowe (obozy, treningi tygodniowe, nowe opony i silniki), doszedł nowy parametr, o który należało zadbać Forma. Wydawało nam się, że to wszystko fajnie się zazębiło i wstępne testy wewnętrzne nie uwidoczniły dziury. Nie uwidoczniły jej także testy otwarte, w których uczestniczyło ponad 40 SPSowych graczywyjadaczy. Niestety wraz z upływem czasu zaczęły pojawiać się głosy, że jednak coś jest nie halo, że strategia wygrywająca istnieje i jest nią kierunek torowy.

Pierwsze sygnały o tym docierały do nas pod koniec 1 sezonu, ale było już za późno by cokolwiek zmieniać. W sezonie 2 przyjrzeliśmy się problemowi bardzo dokładnie i okazało się, że niestety nasze założenia były błędne. Z perspektywy czasu sam się dziwię jakim cudem to przepuściliśmy, bo teraz wiedząc na co patrzeć wydaje się oczywiste, gdzie tkwił błąd. Mleko się jednak rozlało, a błąd powodował, że jedynym słusznym rozwiązaniem było iść w tor. Po prostu niesławny TS został tym razem zastąpiony trójcą TS+TJ+S. Kto początkowo w tym się nie połapał, później miał mocno pod górkę, chociaż nawet wówczas mógł jeszcze korygować w słusznąstronę. Niestety sytuacja nie wyglądała już tak różowo dla nowych graczy, którzy na dodatek niekoniecznie mieli kolegów mogących wskazać tą drogę. Nie mieli tak świetnie zorganizowanych drużyn, w których wymiana informacji jest na bieżąco. Początkowe złe wyniki mogli brać po prostu za słabsze skille, ale jeśli nie poszli tak jak wyjadaczeto po pewnym czasie okazywało się, że wyników jak nie było tak nie ma, że nawet dymka nie są w stanie powąchać niezależnie od warunków i niemałe grono z tego powodu z gry rezygnowało nie widzieli perspektyw.

Nam jako administracji zależy najbardziej na tym, by grono graczy stale się powiększało, wydawało nam się też, że taki również powinien być cel samych graczy, gdyż nie ma to jak większa rywalizacja (reakcje po zmianie silnika skłaniają do zastanowienia czy tak faktycznie jest, czy może jednak gracze wolą rywalizować w swoich zamkniętych enklawach, gdzie o sukces jakby łatwiej, ale to tylko dygresja). Trzeba było zatem podjąć działania, by inne kierunki rozwoju również dawały graczowi jakieś szanse rywalizacji i to właśnie było przyczyną zmian w silniku.

O rozwiązaniu debatowaliśmy kilka tygodni, w końcu wypracowaliśmy wzór i pojawiła się informacja o mających nastąpić zmianach. Niestety tutaj popełniliśmy kolejny, a zarazem chyba największy błąd napisaliśmy o minimalnychzmianach i w żaden sposób nie poinformowaliśmy, w którym kierunku one pójdą. Nie chcieliśmy po prostu nikomu sugerować, że obecnie jedzie tor(gdyby jeszcze tego nie wiedział), a pogoda ma znaczenie stanowczo zbyt małe. Można było oczywiście podnieść znaczenie pogody, ale wówczas starzy wyjadacze mieliby od razu zbyt dużą przewagę nad świeżakami. Oczywiście, po ok. 3 sezonach świeżak jest w stanie nadgonić straty do wyjadacza, ale zanim to zrobi powinien móc już wcześniej od czasu do czasu jakiegoś weterana pokonać. Samo podniesienie znaczenia pogody by tylko w tym przeszkodziło, zatem musieliśmy coś podnieść, coś obniżyć i osiągnąć złoty środek. Uważamy, że udało się to nami mamy nadzieję, że nikt nam nie wykaże, że jednak jest inna strategia wygrywającaNa koniec kilka liczb.

Obliczenia wykonane są dla 3 zawodników (wszyscy o sumie 48):

ATS,TJ i S po 14, KRW po 2 (torowiec)

BTS,TJ i S po 2, KRW po 14 (pogodowiec)

Cwszystkie skille po 8 (zrównoważony).

Przyjęte założenia dodatkowe wszyscy mają taką samą specjalizację, formę i energię, taki sam silniki opony bez dodatków, dobrą zębatkę i ścieżkę oraz jadą taktyką neutralną.

1. Tor grząski, pada deszcz

Stary silnik:

A 61,93

B63,02

C62,43

Nowy silnik:

A 62,45B62,48

C62,43

2. Tor twardy, świeci słońce

Stary silnik:

A 62,27

B63,43

C62,78

Nowy silnik:

A 62,74

B62,90

C62,783.

3. Tor normalny, zachmurzenie

Stary silnik:

A 62,22

B63,14

C62,69

Nowy silnik:

A 62,68

B62,68

C62,69

Jedyne o co proszę, by teraz każdy w oderwaniu od swoich skilli przyjrzał się tym wartościom i powiedział szczerze który z tych wariantów powinien być poprawny? Oczywiście każde odstępstwo w którymś kierunku torowym, pogodowym bądź łączonym torowopogodowym będzie gracza nagradzało w danych warunkach i karciło w innych, ale tak właśnie powinno być i uważamy, że udało nam się teraz osiągnąć to, co od samego początku zakładaliśmy.

Post Author: johny1981

5 thoughts on “UWAGA: Kabat tłumaczy nowy silnik gry

    łolaboga

    (1 czerwca 2021 - 13:23)

    Myślę, że ta zmiana jest racjonalna. I to pisanie o główkowaniu i świadomego wyboru skilla to brednie tych, których boli że już nie będą wygrywali. Wielka filozofia, iść w torowe i olać pogodowe. Jak byście faktycznie byli tacy dobrzy, to zdalibyście sobie sprawę, że takiej kolei rzeczy w późniejszym czasie nie będzie i silnik gry będzie zmieniony. To było pewne !

    Maroonsix

    (1 czerwca 2021 - 12:58)

    Teraz dla wyrównania należy zmienić zasady treningu tygodniowego, tak aby każdy trening dawał +1 do dowolnego skilla, ponieważ teraz osoba, która pójdzie w tym wypadku w pogodowe skille osiągnie przewagę względem osoby, która pójdzie w skille torowe.

    lividum

    (30 maja 2021 - 12:06)

    Prawdziwe rezultaty wprowadzonych zmian:

    1. Okłamano graczy, gdy pod pozorem minimalnej korekty wprowadzono rewolucję w silniku gry, powodując wielkie zamieszanie i wkurwienie w grze.
    2. Zamieniono zbiór wygrywających A, na zbiór wygrywających B, równając do słabszych i karcąc właśnie tych którzy sporo czasu poświęcili na pomyślenie nad tym co może jechać, aktywnie w niej uczestniczyli i ją wspierali.
    3. Sprowadzono nowych graczy, którzy zaczęli ogarniać grę do roli jedno-zawodowej przeszkadzajki, bez szans na równą walkę ze starszymi stażem na wszystkich torach i sukcesy w grze wcześniej niż po wyrównaniu skilli. Nowi mają robić sztuczny szum, szybko urywając punkty na swoich torach/pogodach, a o sukcesy w grze powalczy zabetonowany układ maksymalnego skilla.
    4. Według tego co zapowiadają admini jedynym małym plusem jest to że nowy „trzymiesięczny” może teraz przy trafieniu na sprzyjające warunki objechać „starego wyjadacza” (jak nie trafi w warunki to oczywiście nadal szprycy nie powącha) tylko mam dziwne przekonanie, iż za sezon,dwa gdy skille osiągną maksymalne poziomy i „wyjadacze” będą mieli z czego ulepić nadal ten nowy „trzymiesięczny” będzie objeżdżany, a wówczas już bez występowania najlepszej ścieżki rozwoju w grze, która to pozwalała pójść na skróty właśnie wówczas nowy będzie w d… i wtedy właściwe motywy wprowadzenia zmiany znajdują się w kafeterii mojej ankiety na forum:(

    lividum

    (30 maja 2021 - 08:32)

    Stek bzdur! Proszę o podobną symulację porównującą czasy zawodnika ze skillem 48 a takiego ze skillem 40, wówczas zobaczycie że właśnie na starym silniku wybierając dobrze można było nowym rywalizować z resztą! Z resztą sam jako nowy gracz który później dołączył i miał niższego skilla w drugim sezonie gry wygrałem SK i BK a właśnie na nowym silniku jest to niemożliwe, bo mając niższego skilla właśnie nie da się go rozłożyć tak aby jechał wszędzie, a jedynie na swoim torze i pogodzie dając ewentualnie jednoturniejowy .sukces. Wyślijcie mi proszę maila z informacją, gdy ktoś nowy w drugim sezonie startów na tym nowym silniku powtórzy wygranie 6zawodowego turnieju w stawce z graczami grającymi od początku.

    yaosi

    (30 maja 2021 - 06:16)

    Nie wiem czy tylko ja odnosze takie wrazenie, ale SH zmierza w kierunku bezmyslnego klikadelka dla mas.
    Wszystko jest teraz podane na tacy, jakie zebatki ustawiac, jaka chodzi sciezka, jak rozkladac skile (skoro teraz najbardziej optymalny rozklad pod kazda nawierzchnie jest wszystko po rowno, rownie dobrze mozna je wyeliminowac).
    Hajsu i tokenow tyle , ze nie wiadomo co z tym robic, odnawialna energia co mecz, rozmycie prestizu indy na 16 nacji, wszystko po to by wyrownac szanse dla wszystkich i zwiekszyc mozliwosc zrobycia jakiegos medalu.
    Rozumniem wasz biznesowy punkt widzenia, 1100 zalozonych kont i ok 400 aktywnych, zbyt wielu graczy szybko rezygnuje z gry = mniejsze wplywy, wprowadzic takie zmiany by nowy gracz mogl szybko dogonic top, cos osiagal bez wiekszego wysilku i zatrzymac go w serwisie = wieksze wplywy.
    Idea braku „strategii wygrywajacej” dla niektorych bedzie brakiem frajdy z rozkminiania gry taktycznie by cos osiagnac, sam zarywalem wiele nocek w SPSie nad analiza przeciwnikow, planowaniem taktyki, rozkladem energii w tygodniu, kiedy wziac energola, ktore skile wbijac, by po 4 latach przebic sie przez 35 grup w rankingu i w koncu pojechac w GP, teraz gra sprawia mi coraz mniej przyjemnosci z uwagi na minimum taktycznych mozliwosci i wysoka losowosc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *